Навчально-методична робота

Перші кроки на шляху формування професійної майстерності

Вчимося не для теорії, а для життя.
Сенека


      Конкурентоспроможність фахівців на сучасному ринку праці, досить жорсткому й вимогливому, значною мірою залежить від рівня їх фахової підготовки, досвіду практичної роботи, рівня комунікації.
      Загальновідомо, що формування системи знань, умінь і навичок здійснюється поступово: крок за кроком, від простого до складного.
      Першим кроком у професії гігієніста зубного є вміння донести до широких верств населення знання щодо гігієни порожнини рота. Саме тому важливою складовою навчального процесу в Житомирському інституті медсестринства є проведення уроків гігієни в загальноосвітніх школах і дитячих садках м. Житомира.
      Уроки гігієни проводяться за добре продуманим і попередньо обговореним планом. До участі в проведенні уроків гігієни залучаються студенти І–ІV курсів.
      Уроки гігієни корисні як для слухачів, так і для майбутніх гігієністів. Вони підвищують мотивацію студентів до навчання. Студенти стають активними помічниками викладача, а в майбутньому – фахівцями, які завжди зможуть виконати доручену справу з творчим натхненням.
      Як правило, максимальний ефект дають уроки гігієни, які проводяться в нестандартних умовах, із завданнями різного рівня складності, носять творчий характер. Процес спілкування створює дружну атмосферу спільної діяльності. Кожен з учасників прагне розкритися як особистість.
      «Нудьга – страшний ворог навчання, не здолавши якого, не можна сподіватися на досягнення значних успіхів», – переконував К. Д. Ушинський.
      Урок гігієни викликає прилив енергії, створює гарний настрій і готовність до подальшої роботи.
      У студентів виникає відчуття задоволення, радості, що зумовлюється визнанням зусиль, старань, досягнень.
      Особливо вдало пройшла низка уроків гігієни в загальноосвітній школі № 21 та дошкільному навчальному закладі № 42 за участю студентів стоматологічного відділення Житомирського інституту медсестринства. Студенти навчали маленьких слухачів основам гігієни, розігруючи цікаві казкові подорожі у країну «Зубної щітки», «Зубної пасти». «Здорової посмішки».
      Малюкам надзвичайно сподобалося складати пазли, кубики, знаходити вихід із лабіринтів. При вирішенні найрізноманітніших завдань дітей на чекали улюблені казкові герої, які щиро посміхалися, тримаючи в руках зубну щітку та пасту. Діти залюбки грали з кроликом Лаккі та перемагали «кислотних монстрів», знаходили відмінності в малюнках, читали віршики, розв’язували головоломки, відгадували загадки.
      Перегляд мультиплікаційних фільмів, запропонованих фірмою Colgate, завжди викликав позитивні емоції в малюків.
      Готуючись до уроків гігієни студенти власноруч готували своїм слухачам подарунки (розмальовки, календарі здоров’я тощо).
      Талановитих студентів помітно відразу: вони активні, наполегливі, вирізняються з-поміж інших своєю впевненістю. Оптимізм і прагнення до активного життя заслуговують найвищих оцінок.
      Серед чинників, які стимулюють студентів до підготовки та проведення уроків гігієни:
      - усвідомлення значущості проведеної роботи;
      - утвердження себе як особистості;
      - зацікавленість як процесом, так і результатом діяльності.
      Проведення практичних занять у формі уроків гігієни дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі риси характеру, як працьовитість, цілеспрямованість, бажання та вміння самостійно розв’язувати проблеми, що виникають.
      Ян Коменський переконував: «Усіма можливими засобами потрібно запалювати у студентів гаряче устремління до знань».
      Уроки гігієни викликають у студентів бажання ще більше та краще навчатися, ще краще доносити отримані знання іншим. А головне, з перших курсів студенти переконуються – щоб бути гарним медичним працівником, необхідно мати полум’яне та пристрасне серце, яке кличе творити добро.
      Виховувати молоде покоління щирим, чуйним, здатним любити – одне з головних завдань педагогічного колективу Житомирського інституту медсестринства.

Викладач Житомирського інституту
медсестринства, кандидат медичних наук
Косенко В. М.


Плани на майбутнє

Найближчим часом планується розробка та вдосконалення таких рорзділів:

Наша адреса

Адреса:Україна, м. Житомир, 10002,
вул. Велика Бердичівська, 46/15.
Телефон: +38 (0412) 43-08-91
Факс:+38 (0412) 43-08-91
Інше:+38 (0412) 46-19-81
E-mail: zhitomir.nursing@gmail.com